ZooeyintheUSA.reismee.nl

My springbreak in Florida, Disney World!

Hey allemaal

Op donderdag 30 Maart zijn we om 3 uur in de ochtend vertrokken naar Florida, Disney World samen met mijn host familie en tante en nicht. Het was een reis hele mooie reis van 18 uur. In totaal zijn we door 4 staten gereden door: Indiana, Kentucky, Tennessee, Georgia en door groten steden als Indianapolis, Nashville en Atlanta, dat was echt gaaf. We gingen overnachten in Georgia.

De volgende dag reden we de laatste uurtjes en kwamen rond 12 uur smiddags aan bij het Pop Century resort in Disney World. Het was al meteen 30 graden, lekker warm. Het hotel zag er mooi uit en had gelukkig een zwembad! Na dat we de koffers hebben uitgepakt, zijn we naar het park Magic Kingdom gegaan, het park met het grote kasteel. Vanaf het hotel heb je een bus wie je naar elk park rijd. Daar zijn we in een paar attracties geweest en daarna ergens gegeten in het park, waar we ook gezellig op de foto konden met winnie de pooh en tijgertje haha. S’avonds zag ik nog een beetje van het vuurwerk en daarna zijn we weer naar het hotel gegaan.

Disney World is zo groot dat we eigenlijk elke dag naar een ander park zijn gegaan. We zijn een park keer naar Animal Kingdom geweest. Daar heb je een paar gaven achtbanen als de Mount Everest en een paar leuke water attracties. We hebben daar ook een safari gedaan, dus gereden langs de leeuwen, krokodillen, cheeta’s, olifanten, giraffen, nijlpaarden en dat was wel leuk. Ik heb daar ook een Musical van 30 min. van de Lion King gezien, dat was erg cool! We hebben daar een avond gegeten bij het Rainforest cafe, erg lekker met ribs & steak.

We zijn ook een dag gewoon lekker naar een water park gegaan, het was elke dag wel 30 graden of warmer. Het park heet Typhoon Lagoon. We zijn daar in een paar glijbaan attracties geweest en gewoon lekker wezen zwemmen. Er is ook een zwembad, waar van die grote golven worden gemaakt, echt leuk! We zijn ook nog even naar Disney Springs geweest, een park waar je eigenlijk alleen maar kunt shoppen en met allemaal souvenir winkeltjes!

Sommige dagen deden we ook meer dan twee parken en tussendoor gingen we gewoon even bij het zwembad zitten en zwemmen! We zijn een keer naar het park Hollywood Studios geweest, en dat is echt een leuk park. Je hebt daar de The Twilight Zone tower of terror, een lift waar je in gaat zitten en het is dan hetzelfde als de vrije val. De Rock ’n’ Roller Coaster, een achtbaan in het donker. De Toy Story Mania attractie, dan zit je in een karretje en dan zit je in een arcade game waar je dan op dingen moet schieten en wie uiteindelijk de meeste punten heeft is de winnaar! Dit zijn echt leuke attracties! We gingen toen eten in een restaurant in de style van de 50’s, dus geen ellebogen op tafel en je groenten eten en geen mobiel, dus dat was wel grappig daar! We hebben ook nog een andere dag bij een restaurant gegeten waar een tafel alle ketchup heeft (20 flessen), en als je de ketchup wil dan moet je dat schreeuwen door het restaurant en dan krijg je al die flessen op je tafel te staan tot dat iemand anders het wil, geniaal haha.

5 april was de dag dat we niet naar Disney gingen maar naar Universal Studios Orlando! Deze dag was de warmste dag van allemaal, dus we zijn in wat water attracties gegaan, die waren echt allemaal super cool alleen hier word je niet een beetje nat maar gewoon helemaal doorweekt wat wel erg grappig was en afkoelend. Daarna ben ik nog in een paar gaven achtbanen geweest van Harry Potter en The Hulk. In het park waren de wachttijden zo kort maximaal 20 min. dus dat was wel chil! Die middag gingen we er helaas vroeg vandoor, maar toen heb ik nog even bij het zwembad gelegen. En die avond zijn we naar het park Magic Kingdom geweest om daar te eten bij Be Our Guest, in het Beauty and the Beast kasteel. We hebben daar lekker gegeten en daarna zijn we even met de Beast op de foto geweest haha!

We Zijn ook nog een paar keer naar het park Epcot geweest. Dat is een mooi park! Daar zijn we nog in een paar attracties geweest zoals Frozen, Soarin, Finding Nemo en de Testtrack van Chevrolet een soort achtbaan alleen dan op een race circuit, waar je dan met de snelheid van 105 km rijd! In het park hebben ze allemaal een klein stuk van verschillende landen nagemaakt zoals van Engeland, Mexico, Frankrijk, Duitsland, Italië, China en Japan. Wij hebben een avond gegeten in Engeland en een avond in Duitsland waar de schnitzel wel erg lekker was en dat had ik wel gemist haha. Het leuke in elk land is ze hebben werknemers die echt van dat land zelf komen en die hier werken voor 8 maanden en dan weer terug gaan, dus jammer dat ze hier geen Nederland hebben!

Dit was een geweldige week weer! Op de terug weg hebben we weer dezelfde reis gemaakt als op heen weg alleen hebben we overnacht in de staat Tennessee, Centerville. Ik heb zoveel leuke dingen gedaan en Florida,The Sunshine State is zo mooi, het heeft gewoon iets speciaals! Je ziet overal bordjes bij elke watertjes pas op krokodillen, echt iets van Florida. Maar dit is weer een leuke herinnering om op terug te kijken!

Nu ga ik nog even genieten van mijn laatste 2 maanden in Amerika!(Foto’s bij My springbreak in Florida)

Groetjes, Zooey

Indra Hagelstein

Weer echt een super leuk verhaal vanuit Amerika met mooie foto's! Wauw :)!

Nicolet

Geweldig een week naar de sunshine state, en dan naar al die thema parken. Dan is een week eigenlijk nog tekort. Ik vond het leuk weer deze blog te lezen. Die ketchup haha. Je hebt weer een mooi avontuur meegemaakt xxx

Jacquelien

Wat goed van je dat je overal in durft. Mij krijg je niet zo gek, laat staan voor mijn plezier. In een kermisattractie sta ik al doodsangsten uit. Volgens mij moet je je nog haasten ook om zoveel mogelijk te zien. De afstanden zijn giga in vergelijk met Nederland. Straks waan je je weer in Madurodam, want zo zal Nederland wel voelen als je weer terug bent. Het is leuk om je op deze manier te volgen. Ondanks de snacks, zie ik nog steeds geen dikke .... Maar dat komt volgens mij omdat je veel sport. Zijn de spelregels wat voetbal aangaat anders dan bij ons? Geniet van de laatste weken, want voor je het weet zit je weer bij je vader en moeder op de bank. Groetjes en tot snel.

Aleida

Wat een leuke week heb je weer gehad en wat heb je het getroffen met lieve mensen die je wat laten zien van het land. Dan al die attractieparken geweldig.. Een restaurant waar je geen mobiel op tafel mag geweldig was zeker afkicken. Ja nu nog 2 maanden en dan komt er een einde aan dit mooie avontuur, wat zul jij terugkijken op een fantastisch jaar. Dikke knuf vanaf de Wolga

Melan

Super mooi verhaal weer! Leuk om te lezen. Je boft maar weer met zo'n leuke week in zo'n attractie park. Goed genieten nu van de laatste maanden daar. Ben trots op je. Liefs ????

Arnold en Anneke

Het was weer `n spannend verhaal, ja ik weet hoe de afstanden daar zijn, alleen is het heel wat jaren geleden.
Deze reis zal je ook niet snel vergeten, het is `n gek land, hopelijk kan je straks weer `n beetje wennen in ons kleine
kikkerland, maar dat heeft ook z`n charme.
Geniet nog met volle teugen en groetjes van ons.

Maxie

Super leuk zooey weer een leuke herrinering erbij blijf ervan genieten en echt grappig die restaurant dat van elk land ook de werknemers vandaan kwamen heel veel plezier nog die laatste 2 maandjes groetjes max!!!