ZooeyintheUSA.reismee.nl

Mijn kerstvakantie

Hi allemaal!! In deze blog ga ik vertellen wat ik allemaal in mijn 2 weken vakantie heb gedaan, wie nu alweer bijna voorbij is.

Het heeft weer lekker gesneeuwd deze dagen. Swiss Valley is eindelijk open dat is de plek waar alle skipistes zijn! Ik heb een dag gesnowboard samen met Jessica, een dag geskied met Trent en nog een dagje geskied met Rabea, een student uit Duitsland!! Het was super leuk en het was totaal niet druk, dus geen rijen bij de skiliften! Het is ook geweldig om weer op de pistes te staan en dan hier in Michigan !

Een avond was ik uitgenodigd door de trainer van het voetbal team voor een christmas party met een paar kinderen van school. Dat was erg gezellig, we hebben lekker gegeten en nog wat leuke spelletjes gedaan. De volgende avond ben ik samen met mijn host familie naar St. Joseph geweest, een plaatsje bij het strand. Waar ze in een straat alles hebben versierd met kerst lichten dus dat was wel mooi om doorheen te lopen!

Christmas eve: Ik heb samen kerst gevierd met de familie van Steve. We hebben eerst lekker gegeten en daarna hebben we cadeautjes uitgepakt. Daarna heb ik samen met mijn host nichten en neefje nog een film gekeken in hun mooie amerikaanse kelder op een klein bioscoop scherm, en ik heb ook nog even geprobeerd te poolen haha. Het was een leuke avond!

Dan is het alweer 1ste kerstdag/ 25 december en betekent dat ik alweer 5 maanden hier ben!! Op kerstochtend hebben we alle cadeautjes uitgepakt, en ik heb super veel dingen gekregen zoals vesten, shirts, giftcards en leuke Michigan spullen/souveniers. Ik had voor iedereen ook leuke dingen gekocht en daar waren ze blij mee zoals met de sinterklaas chocolade letters. De rest van de dag kwam de familie van Patty. We hebben eerst gegeten en toen nog wat cadeautjes uitgepakt. Daarna was het desert time, er waren zoveel lekkere dingen, ik zat bomvol haha. S’avonds hadden we nog een leuk spel gedaan het heet Apples to Apples. Hier vieren ze geen tweede kerstdag dus de kerst zat erop maar ik heb een geslaagde kerst gehad !!

Ik heb 3 voetbal wedstrijden gehad, een was op 28 dec. waar we met 12-1 hadden gewonnen, en waar ik ook nog even een goal had gemaakt! De andere twee wedstrijden waren op oud jaars dag, een verloren en de ander gewonnen!

Oud & nieuw: Ik ben samen met Jessica s'avonds eerst naar de familie van de broer van Steve geweest en daar hebben we lekker gegeten. Daarna zijn we naar mijn host tante en nicht Sharon en Madison geweest om de 4 uur af te tellen. We hebben die avond de new years rockin eve 2017 gekeken waar veel beroemde mensen van Amerika optreden en zijn lekker wezen aftellen tot dat de ball drop viel op Times Square New York. En toen was het alweer 2017!!! Hier doen ze alleen vuurwerk in de grote steden dus vuurwerk heb ik niet gehoord maar het was een gezellige avond !

Dinsdag moet ik weer naar school en dan begint ook bijna het tweede semester met allemaal andere vakken, de vakken krijg ik nog te horen.

(Foto’s bij de fotoserie: Mijn kerstvakantie)

Ik wens iedereen een gelukkig & gezond 2017 toe !!

Groetjes Zooey xx

Laughing

Reacties

Reacties

Max volman

Wow veel leuke dingen gedaan!!! 5 maandjes in je droomland en zo te horen nog absoluut niet saai!!! Heeel veeel plezier daar nog zooey xxx max volman????

Indra Hagelstein

Een drukke Kerstvakantie met mooie hoogtepunten! Grappig dat er een verschil is tussen beide landen van een feestdag wat over de hele wereld wordt gevierd. :) Super leuke afsluiting van 2016 op naar een nieuw jaar met nieuwe dingen! Ben ook benieuwd welke vakken er in het nieuwe semester zitten! ;-) Liefs, Indra!

Nicolet

Een kerstvakantie die je ook maar 1 keer mee kunt maken in de usa. Leuk om te lezen wat je allemaal gedaan hebt. Skipiste's voor jezelf, sportief bezig zijn, het vieren met familie maar ook ontzettend verwend worden door je familie. Hoogtepuntje voor mij was gisteren om 00:00 je gelukkig nieuwjaar te wensen en live een vuurwerkshow van de Wolga te laten zien. Laat je verrassen in 2017 ook dit jaar heeft weer veel voor jouw in petto xxx Mama

Aleida

Hoi hoi Zooey,
Boeiend verhaal en wat heb je weer mooie nieuwe ervaringen op gedaan. Leuk te horen hoe daar de feestdagen gevierd worden, anders dan hier dus. En dan lekker skiën heerlijk zeg. Ja en dan ben je al 5 maanden in de USA, heb je veel leuke dingen gedaan, inmiddels al een hele rugzak vol om straks mee te nemen naar Nederland ik zou zeggen koop er maar 1 bij want ik denk dat je nog heel veel leuke dingen mee gaat maken. Geniet lekker daar doe dat wat je graag wilt doen want het wordt al bijna aftellen de tijd vliegt! Times fly????

Marjolein van Albada

Hoi Zooey.
Ten eerste wens ik je een gelukkig nieuwjaar!
2016 is vol nieuwe ervaringen verlopen voor je. Las dat de kerstvakantie ook vol mooie belevenissen is verlopen!
Wat geniet je fijn in de USA. De mooie herinneringen blijven op je netvlies bestaan.
Veel succes op school met de nieuwe vakken en geniet met volle teugen! De tijd vliegt..

Ilse

Hey Zooey,

Allereerst de beste wensen voor het nieuwe jaar.
Er zijn maar weinig mensen die kunnen zeggen dat ze een witte kerst hebben gehad. Wat geweldig leuk om mee te maken. En wat beleef jij een hoop mooie, warme en liefdevolle dingen bij de familie waar je nu woont. Je bent voor hun een dochter erbij. Wat zijn die 5 maanden snel gegaan. Op naar het nieuwe semester. Heel veel succes gewenst en tot gauw weer met een nieuw verhaal.

Groetjes van Ilse.????????

Ilse

Sorry ik vergeet steeds dat je geen emoticons mee kan sturen, vandaar de vraagtekens

;)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!