ZooeyintheUSA.reismee.nl

Week 3

Hoihoi,
Ik heb deze week niet heel erg veel gedaan maar toch wel een paar dingen waar ik wat over kan vertellen.
Dinsdag: ben ik naar mijn nieuwe school geweest om mijn vakken te kiezen. Ik kreeg een lijst mee waar alles opstond waar ik dus uit kan kiezen. Ik moet het 29 augustus bevestigen maar ik weet het nu al wel. En dit gaat het worden tot nu toe: ( Helaas kan ik de taal frans of spaans niet kiezen want die klassen zitten vol)
  • Art Ceramics = Dat is dingen maken met klei
  • Physical Education = Gym
  • English
  • Forensic Science = Dat heeft te maken met misdaad zoals sporen onderzoeken
  • Us History and Geography
  • Math = algebra of geometry
  • Business Management
  • En als sport kies ik voetbal en ik wil er ook nog een andere sport bij gaan doen alleen daar moet ik nog even over na denken welke dat gaat worden
Die middag zijn we nog naar een voetbal wedstrijd van een grote universiteit in Indiana geweest, The university of Notre Dame. En dat was een leuke wedstrijd op te zien. Mijn gastgezin heeft een seizoenskaart dus ga er zeker vaker naartoe.
Donderdag: Toen ging ik samen met mijn host zus naar een voetbal training van de high school boys, en toen heb ik gezellig meegedaan en dat was wel leuk! Ik heb toen wel een bloedblaar gekregen dat is iets minder maar dat hoort er ook bij haha
Vrijdag: Ben ik naar een Amish gebied geweest in Shipshewana, en dat was wel grappig om in het echt te zien zoals de kleren wat ze dragen en geen auto’s maar gewoon ergens naar toe gaan met paard en wagen.
S’avonds uiteten geweest bij een Japans restaurant. Ze koken bij de tafel voor je en dat was wel grappig om te zien. Ik had het nog nooit gegeten, maar ik heb dingen geproefd zoals garnalen en dat was niet verkeerd, dus langzaam word ik wel een goede eter haha!
Van het eten uit Nederland mis ik de frikandel wel erg haha.
En dat was deze week wel (Niet veel foto's maar ze staan bij week 3)
Groetjes uit het zonnige Cassopolis xx

Reacties

Reacties

Jacquelien

Grappig dat je kan kiezen voor vakken als Art Ceramics en Forensic Sience. Met name dat laatste vak is hard nodig, gezien de cijfers van criminaliteit in delen van Amerika. Goed dat je van alles aan het proeven bent. Misschien kan je nichtje Jamie en je vader ook eens een tijdje bij je op bezoek komen. Kan ik eindelijk eens echt koken met Kerst ;)
Heb heel veel plezier en tot horens......

Nicolet

Fijn om gisteren via skype even met elkaar bij te kletsen. Je haar is blond geworden en je bent lekker bruin door de zon. De tropische temperaturen blijven aanhouden dus geniet er maar lekker van. Nog even met Steve gesproken. Hij gaf aan dat hij graag plaagde nou dat doen wij ook graag dus dat ben je wel gewent. Je bent in een warm nest terecht gekomen. Samen hebben we nog het album doorgekeken waar zoveel mensen aan bijgedragen hebben. Ook nog live naar je blauwe teen gekeken haha. Geniet maar lekker.

Indra Hagelstein

Fantastisch om te horen! De frikandel stuur ik wel op :P! Stuur jij de zon? Liefs uit Doetinchem!

Onno

Hey Zooey, Leuk bij de Amish daar zou ik ook wel een keer willen rondkijken. Daar hoef je niet goed uit te kijken met de straat oversteken zo hard gaan die paarden met kar niet. Het vakken pakket is heel wat anders dan wat je hier zou kunnen kiezen ben wel benieuwd hoe uitgebreid de vakken zijn. Een leuke keus. Voetballen met jongens tja dan weet je dat ze op je tenen gaan staan die willen gewoon wat aandacht hahaha. Wie weet ga je de volgende keer wel uit eten in een friettent waar ze een heeeeeerlijke frikandel hebben......met appelmoes natuurlijk. De foto's zijn ook leuk. Blijf genieten en ik wacht weer op je volgende avonturen. Dikke knuffel en kus.

Aleida

Weer een mooi blog Zooey en ja de ene week ben je drukker dan de andere andere en maak je meer mee! Kijk maar eens goed in de supermarkt in de vriezer hebben ze vast wel frikandellen ???? Verheug me weer op je volgende blog! Hou je haaks

anne

Hoi Zooey,

Ik plaats deze reactie omdat jij actief een reisblog bijhoudt en reiservaring hebt. Ik doe onderzoek naar mensen die succesvol een reisblog bijhouden. Hopelijk wil je 5 minuten de tijd nemen om via de onderstaande link een vragenlijst in te vullen. Het is snel gedaan en helpt mij enorm. Ook leuk, omdat je inzicht krijgt in je eigen gedrag en motivatie.

Groetjes,

Anne van Oostveen

Link:
https://nhtv.eu.qualtrics.com/jfe/form/SV_29rn7tp1ga1LwBD

Ilse Willemsen

Hey Zooey,

Ook vanuit het zonnige Mallorca kan ik je blog lezen. Wat leuk dat je je eigen vakken kunt kiezen. Crime lijkt mij ook erg leuk en wie weet welke mogelijkheden je hier in Nederland hebt met deze keuze.
Amish zijn een apart volk met eigen ideeën, leuk omdat nu live gezien te hebben. Zo te Lezen begin je je draai een beetje te vinden. Dat is fijn. En met het sporten komt het wel goed. Nou dit was het weer voor nu. Tot gauw met weer een nieuw verhaal. Doei doei

Hallo Zooey hier berichje van Opa

het gaat je wel goed af in Amerika lekker eten frikadellen net als thuis eten wat je lekker vind maaar zo het niet altijd en vooral niet daar in Amerika dan is het eten wat de pot brengt en dat is maar goed ook dan weet je hoe die Ouders daar over denken doe je best velen groetjes van ons allemaaal dag mopje.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!