ZooeyintheUSA.reismee.nl

Week op de Cass County Fair

31 juli t/m 6 aug

Hello allemaal,
De 2de week is nu alweer voorbij, en het is hier geweldig en mijn gast gezin is ook super leuk, gelukkig!! Maar de tijd gaat wel echt snel. Deze week stonden we dus op de fair, mijn host familie heeft een super grote camper waar we dus het weekje in verbleven. Het is elke dag hier rond de 30 graden dus dat is ook fijn!
Ik heb veel shows gezien van verschillende dieren, mijn gast gezin showde er ook een paar als paarden, stieren en varkens en hebben er ook een paar prijzen mee gewonnen! Ik heb zelf ook geholpen zoals beetje schoonmaken, langzaam word ik wel een farm girl haha (ookal hou ik nog steeds niet van boederij dieren). Er was een wedstrijd met 2 paarden met kar en mijn host tante vroeg of ik mee wou rijden, en dat was echt gaaf en hadden de 1st plek gewonnen !!
Ook zijn er veel attracties, ik had een vipbandje dus kon de heletijd overal in wanneer dan ook dus dat is wel nice! Ik ben ook nog een avond naar een rodeo geweest, en dat was echt heel cool en pijnlijk om te zien! Ook ben ik nog een avond naar een car derby geweest, en dat is dat auto's tegen elkaar aan crashen tot dat ze total los zijn of in brand vliegen, crazy stuff.
Het eten hier is echt goed vooral het fairfood! Het ijs, cinnemal rolls, pretzels, pizza, hotdogs, steak, popcorn en nog veel meer. Het is ook wel grappig want bij het avondeten, eten de amerikanen er vaak gewoon een zak chips bij haha !
Ik mis mijn ouders/vrienden/familie wel, vooral op zo'n fair iedereen kent elkaar en dan voel ik me soms wel even alleen, maar Ik ben in het land waar ik al heel lang naar toe wil dus dat moet ik gewoon blijven denken als ik dip momentjes heb!!
Ik heb deze week veel mensen ontmoet en ze zijn allemaal super aardig/grappig en ook vriendelijk altijd heey how are you and nice to meet you in het begin. De mensen die ik ontmoet heb houden van mijn accent haha, en ze willen ook graag wat nederlandse woorden leren en dat is echt geniaal/grappig hoe ze dat uitspreken! Het Engels praten gaat steeds beter, en ik vind ook leuk om te praten, alleen echt de grote gesprekken zijn moeilijk maar die komen nog wel!! En ik hou zo van de amerikaanse taal het blijft zo mooi klinken, ik vind het luisteren erna al leuk haha!!
Het was een gezellige en leerzame week !!
Laughing
(Foto's bij de fotoserie cass county fair)
Groetjess uit de USA !!!

Reacties

Reacties

Indra Hagelstein

Cowgirl van me je doet het super goed! Leer de Amerikanen niet alle woorden :P!

Jacquelien

Leuk weer wat van je te lezen. Chips bij het eten. Ik denk dat ik ook die kant op kom. Ik zal tegen die tijd de caravan dan wel moeten inruilen voor zo'n mega exemplaar camper ander past mij dikke kont er niet meer in. Heel veel plezier en tot horens.

Max volman

Lekker bezig zooey!!! Ben trots op je en nog heeeeeel veeeel plezier en kan je mij ook dan eve bijles engels geven :P hahaha

Tante Anneke, oom Arnold

Zooey

Je ziet het , een ander land en ander gewoonte
En soms moet je ,je daarin aan passen.

Wel leuk met de taal, die je van ons bij de familie daar kan bij leren. Leren zij ook wat van ons.

Nicolet

Hi Zooey, Wat een leuke afwisselende week heb jij gehad. De rodeo had ik ook wel willen zien lijkt mij supergaaf. En dan jij met je tante even nr 1 worden top hoor. Zijn al die lintjes gewonnen door jullie? Het eten is lekker naar je bekkie zo te zien ????

Aleida

Hoi hoi Zooey,

Wat een leuke blog heb je nu weer geschreven! Fijn weer wat van je te horen , zoals ik lees begin je aardig te wennen daar! Wat leuk dat je met je tante de eerste prijs hebt gewonnen met mennen.. Top hoor! Op naar week 3 maak er weer wat moois van! Groetjes Aleida

Kerstin

Hey Zooey,
Leuk weer een verhaal te lezen van jouw, haha ik lach me rot jij en Boerderijdieren!,
Dus alleen maar lekker eten, goed dat jij slank bent , nog wel Haha!,
Fijn dat je gastgezin leuk is en je zult zien wordt alleen maar Leuker!,
En geniet van de zon hier wordt het 17 graden.
Heel veel plezier????????

Celine

Fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt daar! Ook leuk dat je nog 1e prijs hebt gewonnen. Het viel me trouwens wel op dat er veel foto's bij staan met eten, hahaha.
En de taal die komt nog wel.
31 graden? Ik kom wel naar jou toe, mis hier de zon wel een beetje.
Heel veel plezier en geniet ervan!

Ilse Willemsen

Hey Zooey,

Wat leuk dat ook wij jou verhalen kunnen volgen. Wat supergaaf dat je zoveel mooie dingen beleeft en mee mag maken. Dat je veel mensen mist is begrijpelijk maar er zijn zoveel mensen die met jou in gedachten alles meebeleven. Wat fijn dat jij je al aardig thuis voelt. En wat ontezettend leuk dat je overal voor in bent. De eerst keer een wedstrijd meedoen n gelijk de 1e prijs????????????Menigeen is jaloers op jou hoor. Ben benieuwd naar je volgende spannende verhalen. Lieve groet

Onno

Hey Country Girl goed om te horen dat je een leuke week hebt gehad. Aan de foto's te zien is het eten ook wel naar jou bekkie. Blijf genieten van alles wat je nog zult meemaken en dat is heeeeeel veel. Ik kijk al uit naar je volgende verhalen en foto's. En wat de dieren betreft vroeger was je dol op de kinderboederij hahaha. Kusjes xxxxxx

Maartje

Hee lieve Zooey,
Fijn dat het goed gaat daar en dat het erg leuk is! Vind het leuk om te lezen dat je het daar super goed doet!

Trots op je meid!

Oma

Lieve Zooey ,we hebben vandaagTV Gelderland op bezoek.Gaat over ons dorp.Het dorp kan het mooisteVanGLD worden.Tante Annie en ik gaan samen kijken.Nu over jou het gaat je wel goed hoor Nu nog een paar vriendinnen .En alles is Oke.Opa staat verstelt hoe goed jij het doet.je bent de kleine cowboy van opa.Gr.opa en oma dikke kus.

Joop

Vraag maar aan papa dat ie snel gaat sparen voor een boerderij. Als je dan terug bent kunnen we over een jaartje samen paardrijden in het bos. Ik verheug me erop dat als je weer naar huis komt dan kunnen we samen heerlijk in het bos paardrijden. Vele groetjes van Opa en doe je best.

O ma

Goed,nieuws Zooey,wij zijn gisteren met de shootmobiel op stap geweest.Word hier ook mooi weerGR. Oma.xx????????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!