ZooeyintheUSA.reismee.nl

Los Angeles & San Francisco (11-18 Maart)

Hi allemaal, in deze blog ga ik vertellen wat ik allemaal heb gedaan in mijn geweldig trip naar Californië.

Day 1: En dan is het eindelijk 11 maart, ik heb er zo lang naar uitgekeken om naar Californië te gaan, en dan is het eindelijk zover!!! Ik ben om 7 uur hier s’ochtends vertrokken naar Chicago airport. Toen ik aankwam heb ik lekker Dunkin Donuts en Starbucks gehaald en gewacht tot mijn vlucht naar LA om 10:35. De vlucht was super mooi, ik vloog over de bergen van Colorado en over de Grand Canyon!! Het was 4 uur en 40 min. vliegen. Op het vliegveld ontmoeten ik de reisleiders en een 4 andere exchange studenten waar ik samen mee naar het hotel reed, het was meteen heerlijk warm 25 graden. Toen we aankwamen kregen we de sleutel van de kamer, ik had een kamer met 2 Duitse meiden. De rest van de dag waren we vrij en heb ik de andere (39) exchange studenten ontmoet, niemand uit Nederland maar die kwamen van Italië, Thailand, Finland, Zwitserland, Georgia, Denemarken en de helft van de groep komt uit Duitsland. Ik heb samen met groep de omgeving en het zwembad gecheckt, Ik ben veel opgetrokken met Anna zei komt uit Duitsland en daar had ik al veel lol mee op de eerste dag. S’avonds hadden we lekker gegeten in het hotel en daarna lekker slapen.

Day 2: Om 8 uur opgestaan en klaar gemaakt voor een geweldige dag. We vertrokken met de bus als eerst naar de Griffith Observatory, een sterrenwacht op een berg in Hollywood. Je had daar een geweldig uitzicht op de Hollywood Sign en over downtown LA, dit was echt awesome !! Daarna zijn we naar Universal Studios Hollywood geweest. We hadden daar de rest van de dag vrije tijd en heb ik samen doorgebracht met Anna en twee andere meiden. Het was erg druk maar hebben een paar attracties kunnen doen als The Simpson ride, Harry Potter, Jurassic Park water ride, The Mummy rollercoaster ride en we hebben een special effect show gezien!! Daarna hebben we met de hele groep de Studio Tour gedaan, we zijn daar langs allemaal studios en sets gereden als The Voice studio, Jaws set, Crash set waar een heel groot kapot vliegtuig lag. Ondertussen reed je ook in attracties als King Kong en Fast & Furious waar het dan net lijkt dat je echt in de film zit dat doen ze met 360 3-D beelden, echt super gaaf! S’avonds hebben we lekker gegeten bij het Hard Rock Café. Daarna weer terug gereden naar het hotel en lekker gezwommen!

Day 3: Als eerst zijn we naar Madame Tussauds Hollywood geweest. Waar ik samen met Anna ben rondgelopen en lekker op de foto ben geweest met een paar beroemde wassen beelden als Leonardo Dicaprio, Taylor Swift en Rihanna. Daarna zijn we naar buiten gegaan en over de Walk of Fame gelopen en wat foto’s genomen met sterren als Micheal Jackson. We zijn ook nog even het China Theater ingelopen en wat souvenir shops gecheckt. Daarna zijn we naar het dure Beverly Hills geweest, het is daar zo mooi je ziet alleen maar mooie auto’s, winkels en huizen. Hier is een van duurste winkel waar je een afspraak moet maken om naar binnen te gaan en het goedkoopste is $400 dollar voor sokken haha. In Beverly Hills had ik alleen een ijsje gehaald haha. Daarna zijn we naar Santa Monica pier geweest, waar we de rest van de dag gebleven zijn. Lekker in de zee gelopen en gefrisbeed op het strand en de over de pier gelopen met alle attracties. Het was alleen super mistig dat was wel jammer, maar het was alsnog super leuk!! S’avonds hebben we gegeten bij Bubba Schrimp, lekker vis gegeten. Toen we terug kwamen weer lekker gezwommen in het hotel.

Day 4: Vandaag gingen we naar Disneyland/California adventure, twee pretparken langs elkaar!! Ik heb deze dag doorgebracht met Anna en 2 andere meiden en 2 reisleiders! Het was super druk dus we hadden fast passes gehaald voor de dingen waar we in wouden zoals: Indiana Jones, Cars, Soarin, een grote achtbaan de California screamin, Jungle Cruise enz. De attracties waren super en het zag er allemaal mooi uit. Ik heb zoveel lol gehad met Anna en de 2 reisleiders dus dat was echt geweldig, hele tijd de slape lach. Tegen die tijd was het alweer avond en hebben we lekker ergens gegeten we hadden eet bonnen van elk 20 dollar en waren met zijn vieren dus hadden echt super veel maar het was echt lekker!! Na het eten hebben we nog naar een optocht gekeken en rond 21:30 gingen we weer terug naar het hotel en daar nog even lekker gezwommen!!

Day 5: Vandaag was het helaas goodbye zeggen tegen Los Angeles.. Het goede nieuws was dat we nu nog naar San Francisco gaan!! Het was een trip van 6 uur rijden en onderweg maakte we 2 stops. 1 stop was echt super dat was bij In-N-Out Burger, een fast food restaurant die ze alleen rond Californië hebben, en het is echt het lekkerste fast food ever!! We kwamen rond 7 uur aan in San Francisco, we hebben lekker ergens gegeten en daarna zijn we naar het Hilton hotel gereden. De reisleiders vond ons een geweldige groep dus we mochten kiezen bij wie we op de kamer wilden dus ik was samen met Anna, Ching uit Thailand en Sarah uit Duitsland, en dat was echt super gezellig en fun!!

Day 6: Vandaag zijn we als eerst naar Pier 39 gereden, dat is een plek waar allemaal zeehonden liggen en dat was wel leuk en grappig om te zien zo in real life. Daarna zijn we in een Cable Car gestapt en rond gereden door Downtown, dat was echt cool en wild. We stapten uit bij union square, waar we even lekker konden shoppen! Na het shoppen kregen we een tour door San Francisco van een man die hier zijn hele leven al woont. We stapten uit bij de Russian Hill een straat genaamd Lombard street met alleen maar bochten. Daarna stopten we bij de Painted Ladies, de kleurige rijtjes huizen langs elkaar en daarna naar het grote stadhuis van San Francisco. Als laatst gingen we naar de top van San Francisco waar je geweldig uitzicht had over de hele stad! S’avonds zijn we naar China Town geweest en hebben we daar lekker chinees gegeten en daarna weer terug naar het hotel en daar wat lol gemaakt!

Day 7: Vandaag was het genieten van alweer de laatste dag. We zijn als eerst naar Alcatraz geweest vandaag, we gingen met de boot naar het eiland toe. Daarna kregen we een koptelefoon en toen kan de rondleiding beginnen door alle cellen, dit was erg indrukwekkend en ook om de verhalen te horen hoe mensen probeerde te ontsnappen. In de souvenir shop aan het eind van de tour was een man wie echt in de gevangenis in Alcatraz heeft gezetten en wie daar zijn boek verkocht en een handtekening gaf. Na deze bijzondere tour zijn we met de boot terug gegaan en toen naar de Golden Gate Bridge gereden!! Het was super gaaf om die brug in het echt te zien en om er overheen te lopen!! Na deze wandeling zijn we vroeg weer naar het hotel gegaan. We hebben daar in een ruimte gegeten met de groep en na het eten gaven de reisleiders mooie speeches. Na dit was het party en afscheid nemen te gelijk, er was een dj met leuke muziek, dus we hebben er met zijn alle een geweldige laatste avond van gemaakt!!!!

Day 8: Deze nacht had ik maar 1 uurtje geslapen. Ik vertrok om 4 uur s’ochtends naar Oakland airport voor mijn vlucht terug naar Chicago, ik maakte een stop in Salt Lake City en was rond 3 uur weer terug.

Deze week was echt een super geweldige ervaring en een van de beste weken ooit, ik heb zoveel gezien en mijn droom is gewoon weer uitgekomen! Ik had van te voren niet gedacht dat ik zulke goede vrienden zou ontmoeten maar dat is echt gebeurt, en ik heb er ook een nieuwe beste vriendin bij, Anna. Wij hadden zoveel fun deze week en het afscheid nemen was zo moeilijk, tranen vielen maar we wonen thuis niet ver van elkaar af dus we zien elkaar snel, dat is zeker! Ik mis iedereen en ook de reisleiders, maar deze fantastische week neemt niemand me meer af !!!

Terug in Michigan: Deze week was erg druk, ik moest weer gewoon naar school alleen nu heb ik elke dag voetbal training na school wat wel erg leuk is!! Vrijdag was onze eerste wedstrijd, ik speelde de hele wedstrijd en maakt een goal uit een vrije trap, helaas hebben we wel verloren met 5 tegen 1. Over 4 dagen heb ik spring break (vakantie) en dan ga ik samen met mijn host familie naar Florida voor 1 week naar Disney World, daar heb ik wel erg zin in!!

( Foto’s bij Los Angeles & San Francisco )

Bedankt voor het lezen!! Groetjes, Zooey





Reacties

Reacties

Aleida

Wat n geweldige ervaring en een mooi vooruitzicht in verschiet...Florida here she comes!
Knuf

Jacquelien

Hoi Zooey,

Schitterende reis heb je gemaakt. Je hebt gewoon te weinig tijd om zoveel te zien. Schitterend uitzicht vanuit het vliegtuig. Ik ga er vanuit dat je nog veel meer foto's hebt gemaakt en dat wij die als je weer terug bent ook zullen zien. Soms vraag ik mij af of je ook nog naar school gaat ;). Het leven lijkt daar één en al vakantie. Het is je gegund en geniet er maar van, want voor je het weet ben je weer thuis en zit je bij papa en mama achter de gekookte aardappels. Één ding is mij al wel opgevallen; buiten het fast food, heb je deze week al meer verschillend voedsel gegeten als anders in een heel jaar. Nu je papa nog. Groetjes van ons en een poot van Zeus en Nike

Indra Hagelstein

Een heel mooi en lang verhaal met mooie foto's over je fantastische reis in Californië! Geniet nog van de laatste paar maanden. Ook natuurlijk heel veel plezier in Florida. :)

Max volman

Heel mooi geschreven je hebt heel veel dingen al gedaan ook echt leuk dat je weer nieuwe vrienden heb gemaakt heel veel plzier alvast in florida :)

Onno

Zo te lezen en aan de foto's te zien was het een GEWELDIGE trip. Veel mee gemaakt en gezien en veel nieuwe vrienden ontmoet. Je hebt het nu mee gemaakt zoals je er vaak over hebt gedroomd mooier kan niet. Nu al over een paar dagen naar het volgende Here we come ORLANDO in the Sunshine State Florida. Heeeeel veeeel plezier daar en geniet ervan. Kusjes xxxxx

Melan

Wat een mooie trip. Zo veel dingen gezien en gedaan, en ook nog veel vrienden gemaakt. Dit zijn herinneringen om te koesteren, het was een droom die uitkwam. Nog heel veel plezier en geniet van de tijd die je nog hebt daar. Veel liefs ????

Meneer Saulus

Leuk om te lezen wat je allemaal hebt meegemaakt Zooey.
Hopelijk doe je nog veel nieuwe en bijzondere ervaringen op in the States. Dat lees ik dan wel weer.
Ik wens je nog een hele fijne laatste periode in de USA toe!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!